>

10 April 2014

RESEPI : DAGING BURGER IKAN BLACKPAPER

Nindia resepi daging burger ikan homemade. Resepi rekaan sendiri. Mai tengok macam mana nak buat.

Bahan-bahan
1. Bawang putih, bawang merah, lada hitam, jintan putih (semua bahan ni ditumbuk hancur)
2. Daging ikan yang dihancur-hancurkan (tak kisah apa ikan pun)
3. Telur ayam (putih telur)

bawang putih, bawang merah, jintan, lada hitam

isi ikan yang dihancurkan (pastikan buang tulang)

telur. hanya guna telur putih

Nak buat benda ni cukup simple. Gaul semua bahan-bahan. Uli-uli bagi semua sebati.


Dah puas uli bentukkan ikut apa bentuk yang suka. Lepas tu masuk dalam freezer bagi keras. (kalau
tak masuk freezer pun takpa, tapi adunan lembik sangat dan mungkin hancur masa goreng)



Lepas tu boleh goreng..dan siap..


Dan,siap..

Sekian saja untuk kali ni.  >_<



3 comments:

Diyana Hani said...

au2..macam sedap jer..nak sikit..hihi...

hasifi sani said...

try buat la..haha

Marlia Mohamad said...

maaf.. akak nak tanya.. ikan tu kena goreng dulu ke?? atau hancurkan masa mentah???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
2010-2014©HASIFI_SANI